Post media

MAGNEZ A PMS

Strona główna > Dla kogo MAGNE B6? > MAGNEZ A PMS

Nieprzyjemne objawy psychofizyczne występujące w okresie okołomenstruacyjnym określane są wspólnym mianem zespołu napięcia przedmiesiączkowego (premenstrual syndrome).

PMS u części kobiet wywiera negatywny wpływ na życie rodzinne i zawodowe. Warto być więc świadomym jak zapobiegać pojawianiu się tego zespołu objawów oraz jak łagodzić jego przebieg.1, 2

Na zespół napięcia przedmiesiączkowego składają się takie objawy jak: depresyjny nastrój, niepokój i napięcie, zwiększona drażliwość, spadek libido oraz zaburzenia koncentracji. Mogą się one utrzymywać od kilku do kilkunastu dni, osiągając swoje apogeum na 2 dni przed krwawieniem. Leczenie PMS powinno być dla kobiety jak najmniej inwazyjne, a ona sama powinna rozumieć celowość takich działań. W tym celu wykorzystuje się techniki relaksacyjne, regularny wysiłek fizyczny oraz suplementy diety i zioła – magnez z witaminą B6, witaminę E, niepokalanek mnisi, dziurawiec lekarski i pluskwicę groniastą.

Wiele wiarygodnych prac naukowych uważa za zasadną suplementację magnezu w postaci dobrze przyswajalnego związku wraz z witaminą B6, zwracając uwagę na ich synergistyczne działanie w objawach PMS. Magnez odpowiedzialny jest bowiem za nasz zegar biologiczny, bierze udział w syntezie i wydzielaniu neuroprzekaźników (w tym serotoniny) oraz zwiększa odporność na stres.1,2

mgr farm. Artur Rakowski

Poznaj produkty Magne B6:

ZOBACZ PRODUKTY

 

MAT-PL-2101082-1.0-04/2021

Do góry